Íme néhány jó tanács, amit akár mától megfogadhatunk. Egyszerű. gyors és mindenki jól jár vele otthon és a munkahelyeken egyaránt.
- Kezd mindig kérdéssel, valahogy így: Hogy érzed, neked ez hogy megy? Mit gondolsz erről az egészről? Ezzel a kérdezettnek megadod azt az érzést, hogy ennek a helyzetnek ő is részese, mintegy tulajdonosa. Bennfentes és semmiképpen nem kívülálló, aki csak hallgat, amíg gondosan leszúrják.
- Csak akkor kritizálj, ha erre kérnek! A kéretlek leszúrás, negatív visszajelzés bosszantó és többnyire vitát vagy sértődést provokál.
- Biztos vagy benne, hogy Te vagy az, aki jogosult az ügyben visszajelzést adni? Beleszólhatsz az ügybe abból a szerepből, amiben vagy? Ha nem rendelkezel megfelelő jogkörrel, szerepkörrel az illető életében, ellenállással vagy szimpla haraggal találhatod szemben magad
- Érdemes megkülönböztetni, hogy a másik megváltoztatását megcélzó kérés mi is valójában: az én személyes igényem, szükségem, vagy valódi kritika a másikra vonatkozóan. A “Túl követelőző vagy!” kijelentés valójában azt is jelentheti”Bárcsak jobban elfogadnál!”
- Sose adj visszajelzést, ha mérges vagy! A harag eltávolít titeket egymástól. Ha képes vagy harag nélkül kifejezni a csalódottságodat, az sokkal célravezetőbb lesz.
- Tudd, kivel beszélsz! A nárcisztikus emberek minden visszajelzést személyes sértésnek vesznek, a bizonytalanok meg minden maradék kis önbizalmukat is elvesztik.
- Magadat is ismerned kell! Ha nincs érzéked, tehetséged a visszajelzéshez, a kritika megfogalmazásához, kegyetlenül is elsülhet egy-egy ilyen kezdeményezésed.
Számíts a védekezésre, mint első automatikus reakcióra! A teljesítményben, viselkedésben megnyilvánuló változás valószínűleg csak később jön.![]()
forrás:lifegarden
Kép forrása:emk.hu
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: