Nem érti a gyerek a tankönyvet!?

A minap leültünk gyermekeimmel olvasni, tanulni.

Gyermekem elkezdte olvasni a tankönyv anyagát

amit éppen most tanulnak (negyedikes).

Sajnos, minden mondatnál meg kellett álljak,

hisz’ éreztem nem tudja mit olvas.

Olyan megfogalmazással volt írva, hogy azokat

a szavakat nem ismeri, így el kellett mondjam azok jelentését.

Vágyom olyan tankönyvekre gyerekek részére, ami “örömillatú”.

Amit örömmel forgat, mert érti és tetszik amit abban lát, olvas.

Miért nem lehet egy gyereknek sikere az iskolában?



Dr XY aki a tankönyvet írta frappánsan kikereketi

bőséges mondatait. Le a kalappal!

Csak éppen azt felejtik el a kedves “mindent elvárók”,

hogy ezek a tankönyvek a gyerekekhez

kerülnek és nekik kell azt olvasni, feldolgozni.

Lehet a gyerekek nyelvén beszélni, lehet

a gyerekek nyelvén tankönyveket írni!

Lehet élményszerűen tanítani!

Nem könyvből megtanítani a folyadékok halmazállapotát

pl és ehhez kapcsolódóan a mértékegységeket,

hanem be lehet vinni az osztályba tejet, vizet,

edényeket….had’ lássa az a gyerek mi

az a dl mi az a l mi az a ml….stb.

Lehet tanítani törteket egy almával is.

Miért muszáj statikus tudással fárasztani

a még kreatív gyermekeinket?

Ki mondja, hogy ez a normális és elfogadott?

Hát megmondom, nem lennék szívesen iskolás gyerek

azért, mert mindenre kíváncsi az iskola,

csak a gyerekre nem!

Mindenre kíváncsi, csak a kreativitásra nem.

Nem lehet szaladgálni, játszani egy alsós gyermeknek?

Hihetetlen! Miért kell felnőtt módjára ülni

reggeltől mikulásig a kényelmetlen iskolapadokban?



Mi is kell egy felnőtt embernek az életben?

Milyen tudásra van szüksége?

  1. alapvető számolási ismeretek
  2. olvasás
  3. írás (leginkább számítógépen keresztül)
  4. esetleg nyeltudás
  5. logikai képesség
  6. kommunikációs képesség- amit tudunk fejleszthető
  7. némi pszichológia a mindennapokra, hiszen előbb- utóbb mindenkinek lesz párja, családja, mindenki kerül emberek közé…
  8. Spirituális tudás, böcsesség

Tudnám még sorolni, de aki nem lesz kémikus annak

nem kell a hangyasav képlete, aki nem lesz matematikus

annak nem kell logaritmus stb.

Minden gyerek egyéni.

Egyéni fejlődési üteme van.

El tudok képzelni olyat, hogy azt tanulja ami érdekli

és azt minden bizonnyal szenvedéllyel meg is fogja tenni.

De erőltetni vmit ami nem megy…minek?

Átgondolásra érett az iskolarendszerünk, mint olyan…

A gyermek minden itt, csak nem gyerek!

Tovább a blogra »